domingo, 28 de febrero de 2010

28-02-2010 Porcabeces

ALTU SAN LORENZU-PORCABECES-SAMARTIN D'ONDESGüei hay personal nuevu, conseguimos llenar un autocarín. En Teverga la cafetería ta enllena de montañeros, en consiguiendo tomar el café vamos fasta L'Altu San Lorenzu (1348).
Fai un fríu que pulga, malapenes coyer la mochila y yá tener el gorru puestu, el suelu ta xeláu y el sol anda a mediu gas.
Coyemos el Camín Real de la Mesa, según los estudiosos ye la segunda etapa. El camín atópase tapáu pola ñeve, casi xelu.
Va tiempu que voy pensando en llegar a la fonte, pa coyer agua y pa entamar a quitar ropa, fai ratu qu'entre en calor.
Nel horizonte tenemos la Sierra de Paramu y de la Serrrantina tapecíes pola ñeve, enseguía llegamos a la Collá Tartulla (1404) onde, non ensin antes enllenase bien de barro, ampliamos les vistes a Peña Rueda, L'Aramu...
Trás un breve reagrupamientu, la xente vien bien despacio, seguimos fasta la Collá Santa Marina (1384) que da pasu a la maxestuosa Veiga Cueiru.
Pasamos de soslayu, tamién de soslayu pasamos averaos al Picu la Berza pa baxar per ún de los pocos trechos qu'enta queden empedraos. Algunos tan formigonandolos, como apocayá comprobélo en Pedraxueves.
Apenes ye la una y media y sentámonos a xintar, frente a nós tenemos tola Peña Mantega, l'azul del cielu yá esta escastáu y el forru polar ya nun se quita nin nes cuestes p'arriba.
Darréu siguimos el camín, pasa perriba la Braña Fuexos, esfarraplá nel suelu, baxamos a la Collá Peñes Negres (1150) p'arrepegar a la manzorga, fastera arriba fasta la picorota del Porcabeces (1210).
Baxamos de frente a la Venta de Porcabeces, va tiempu que cambio de clientela, agora trata más col ganao de cuatro pates. Vamos toos dixebraos.
Esperamos a los últimos na Collá Valbona intentando descifrar los paneles esplicativos de tumulos, necropolis y demás coses anteriores a los romanos que paez ser ye lo que quieren esplicar nestos cartelos.
Nun camín, que nun dexa en negún momentu de ser camín hay monolitos de formigón, piedres rusticamente tallaes que quien imitar a los miliardos romanos, pintaes nel suelu, chapones que ni dios entiende con semeyes de necropolis, tres tipos de señalización vertical...
Solo falta una rotonda o un par de turboglorietes... Y Xovellanos ensin gps nun se perdio per estos andurriales, de xuru que yera un fenómenu el tal Gaspar Melchor...
El Camín acábasenos na Corredoria (889), l'asfaltu ente vueltes y revueltes dexanos en Samartín D'Ondes (690).


Onde a les 16:30 ponemos-y fin a esta caminata de 18,8 km. qu'entamamos a les 10:20; el desnivel güei fue de solo 350 m. d'ascensu.
La xornada vamos finiquitala en Cornellana viendo como el Sporting nos facía sufrir más que l'esfuerzu de tol día.

1 comentario:

Dixebra dijo...

Polo menos pon el nome como tien que ser ... y no pon "Collado" jeje.

Precioses semeyes.