lunes, 4 de enero de 2010

04-01-2010 Munegru

PUENTE PORNACEU-BUSTARIEGA-MUNEGRU-NENA-PRUNACEU-PUENTE PORNACEU
Güei colamos pa tierres belmontines, vamos dir en busca duna paisana que vive sola, en metá la biesca.
El puntu d'encuentru colos de Xixón ye'l casinu de Cornellana, vamos xuganos los cafés...
Tras mercar el pan colamos carretera de Somiedu, en pasando Agüera dexamos los coches a la vera de lo que resultó ser el Mataderu Comarcal.
El termómetru marca 2º, son les 1o:00 cuando pol Puente Pornaceu (344) crucíamos el Ríu Pigüeña, enseguía llegamos a unes mines abandonaes (560), pasando enantes pela Cotariecha y el Couz del Piqueru (400).
La pista fina bruscamente na Zorera (660), tres cases, una panera y cuatro praos casi engullios pela biesca ye onde vive esta paisanina.
Güei nun tá, anque la casa notase que ta habitada y nun ye pola antena parabólica que-y puso el Sr. Alcalde, a ver si güeyando la vida de los famosos alloria y fina baxando a la civilización.
Seguimos darréu col nuesu vagar, crucíamos un ríu que baxa con muncha fuercía y seguimos pente la biesca apartando los artos del camín.
Llegamos a La Bustariega (1000) güapu, soleyeru y afayaizu pueblu somedanu, chamos un buen ratu retratiando'l llugar... y picando algo a la solombra nel adriu de la ilesia de Sta. Barbara.
Seguimos pela pista p'arriba hasta fartanos, camudamosla pel terrén rozáu pala antenona que corona l'envís del día. Algamamos el picu Munegru (1483) hay qu'abrigase, les vistes anque nun sean del too nidies compensen l'esfuerzu.
Pel mismu sitiu baxamos, poco enantes de llegar a La Bustariega tiramos a la drecha, en direición al Colláu Piniellu (1190) pa finar nel Picu La Nena (1247).
Nel Colláu Cuerragu (1204) sentamonos a xintar, casi quedamos como estatues de xelu, y no pol fríu de la botella de champán, que se combatio col turrón y el café y el té qu'amburaben.
Chamos a andar tapaos hasta les oreyes, el terrén resbaliosu y la borrina que trataba d'atayanos fizonos entrar en calor.
Nel Colláu Prunaceu (994), saltamos la sebe, a dures penes caltiense en pie, y práu embaxo con procuru de nun echar a rodar llegamos a la portiella, entovía con fuercíes pa saltala.
Más a gates que de pie, vamos pelo qu'en otru tiempu fue bon camín, agora nel suelu hay barro y piedres y a l'altura de los güevos lleguen les rames de los árboles.
Llegamos a Prunaceu (640), una casa que-y sobra el casi pa tar en ruines fizonos de museu etnográficu, la cama a mediu facer, la cocina con tolos cachivaches, un molin... La casa, el llugar... meyor nun pensar como se vivía aquí nun fai tantu tiempu.
Seguimos pel camín apartando les rames, meyor dicir los árboles, cola cabeza, a l'altura del Couz del Piqueru algamamos la pista desta mañana.
Llavamos les botes nel riachuelu y seguimos pela pista hasta cruciar el Ríu Pigüeña y dar de bruces col coche...
Apenes son les 17.30, en 7 hores dionos tiempu a subir 1324 m. y recorrer 14 km.

No hay comentarios: