miércoles, 25 de noviembre de 2009

25-11-2009 Ablaniegu

RECHANOS-L'ABLANIEGU-LA CEBEDAL-YERBO-NAVELGAS
Vemonos en Cornellana, pa tomar el café y mercar el pan, de Xixón vienen Emilio y Riestra, pola capital xugamos Juan Carlos, Bernardo y Yo.
Llegamos a Rechanos (325) alloriaos de tantes curves, son apenes 100 km. pero tardamos guapamente dos hores.
Dexamos los coches a la vera la ilesia, recibennos con agua, no ye que nos bendigan, llevaben pregonandolo tola selmana los homes del tiempu.
Son les 10.20 cuando pertrechaos con chubasqueros y paragües entamamos a caleyar, vamos carretera p'arriba, l'agua caí ca vez con más fuercía, ya teníemos olvidá esa grata sensación de les oreyes y les manes entumecíes pol fríu.
Poco enantes (640) de llegar a Zreizal coxemos una pista a la manzorga, paramos na Chana d'Urdial (900), ente la borrina y la que ta cayendo apenes nos distinguimos.
Decidimos subir al picu y baxar pal chigre lo más rápidamente posible.
Algamamos el cumal de L'Ablaniegu (1075), tamos un buen ratu, xintamos dalguna llambioná y sacamos dalguna semeya baxo'l paragües, ya se echen de menos el gorru y los guantes.
Les vistes ablucantes, con dificultá güeyamonos los pies.
Baxamos del picu en direición a los Picaratinos, algo va mal, güeyamos el GPS y diznos que vamos mal... na seguimos, allá alantre torcemos y tiramos pa baxo pela fastera d'enfrente.
Llegamos a Urdial (560) y poco más abaxo ente tonelaes de plástico qu'hasta deben semblar, la caleya ye un auténticu basureru, tamos en La Cebedal (520).
Nun tendexón ponemonos a secar, aprobechamos pa xintar y tentar la bota vino.
En media hora tamos nel coche, entrugamos-y a un lugareñu pol meyor camín, la carretera contesta, tais a 30 km. meyor dais la vuelta pol monte.
Baxamos pa otru valle, maldita sea.
Los díes son curtíos y nel monte sigue la borrina, asina que resignación y asfaltu asgaya.
Nun dexa de llover, pasamos pela Faxera (647) la Rebuchosa (585) y llegamos a Calea d'Arriba (500) onde dexamos el asfaltu por un ratu y paez que dexa de llover.
Baxamos pol camín vieyu hasta Yerbo (300) y atayamos -dicennos- 8 km d'asfaltu.
Volvemos al queríu asfaltu p'algamar Santulaya de Miño y baxar a Navelgas (200) ya casi de nueche, son les 17.50.
El boticariu llamonos al taxista del pueblu, esperamos mentanto él se dedica a poner los ornamentos navideños.
El taxista llevanos hasta Rechanos, 8 km. que diben a facese muy llargos.
Camudamonos nos soportales de la ilesia, cola ayuda de los frontales y la priesa que mete la xelá que taba cayendo.
Ensin contar con esos 8 km. en coche caleyamos 28, un desnivel de 1070 m. y 7 hores y media con fríu bastante y agua abondo.
En Navelgas paramos, hoy camudamos la cerveza por un cafe calentín y colamos pa casina, entovía queen dos hores de coche.

2 comentarios:

L.luis dijo...

Prestoume muitu, ver ya l.leer esti reportaxe . Mui bonas las fotos ya las desplicaciones . Siento qu'el tiempu nun vos acompañara ya tamien que vos perdiera-ys (son cousas que pasan).Gracias outra vuelta pol reportaxe del Cuarto los Val.les ía la tierra los mious pais .
Norabona pol blog "mialma ya muitu bonu" . Gracias Cundi pol tou trabayu que "sigo de cerca".
Saludos candiales

cundi dijo...

gracies L.luis, prestame que te prestara...esa ye la intención que-y guste a la xente.