viernes, 18 de enero de 2008

18-01-2008 Ruta Les Fuentes

MOREA-MURIAS-SANTIBANES DE MURIAS
A les 8.24 recoxo a Riestra na estación del tren, empobinamonos pa Morea onde nos reciben con lluces y sirenes.
Ye la Benemérita que vien detrás de nos montando un buen escandalu, ¡yeramos nosotros los perseguios! parennos en mitá del pueblu, como había poca xente (día de mercáu) y tan acostumbraos a les persecuciones policiales naide facía casu a la escena. Tras un breve intercambiu de pareceres, ellos aseguraben que había pasao'l semáforu en roxo y yo xuraba que non, dexennos colar, con regañina pero dexennos en llibertá.

Ya ensín el ruíu deles sirenes entamamos la marcha. Crucíamos la carretera y subimos hasta Güería, ya coxemos el camín pasando pol caseríu de Pedreo (370).
En Pasauriu falamos con un paisanu que nos indica onde tamos satamente, subimos pola carretera hasta Güertomuru (430), seguimos p'alantre hacía'l Cabanón (480) retrocediendo un poco pa visitar el abandonáu caserio de Eros, finando nun grupu de cuadres nomáu Los Corros (530).
En Arnizu (550) salnos al pasu un mastín que nos atrona durante un buen trechu rompiendo el máxicu silenciu del paraxe, lladrá por obligación ensin ganes, paez más cansau que nosotros.
En pasando La Escrita ya güeyamos Murias (600) onde apaecemos pasando por delantré deles antigües escueles.
El día soleáu y demasiao calurosu pala época'l añu que tamos, pasamos delantré la casa de mio güela (matriarcal sociedá) faló con mio primu Xuan, entovía non se lo que puo pensar al veme caleyando por allí.
Baxamos pol medíu'l pueblu, deberíamos seguir de frente, pero teníemos intención de dexalos ensín agua, la sede apretaba y merecía la pena perder unos metros pa refrescar el gargüelu.
Subimos unos metros pola carretera, ensegüía la dexamos, vase mexor pol camín, además fai solombra.
Enseguía la volvemos a crucíar, direición Vil.lar (730) afayaizu y soleyeru pueblín con cases arreglaes y una prestosa capiella. Un cartelón danos dos posibilidaes de algamar Santibanes, pola drecha 15 minutos, a la manzorga 6o. En Santibanes (715) damos buena cuenta dela fuente pública, xintamos seliquinamente esperando que salga la Línea de les 15.10.
Baxamonos en Güería pa facer el cachu camín que nos faltaba, crucíamos el ríu pol siempre prestosu puente colgante.
Asina ficimos esta ruta de poco desnivel, que discurre a media fastera polos senderos del valle del empozáu Ríu Nigru.
Acompaño'l tiempu, secu y soleáu, unos 18º.