lunes, 6 de julio de 2009

06-07-2009 Cirbanal

ROBLEDO DE CALDAS-MAJADA AGUJAS-POZU FONTANALES-CIRBANAL-LA SILLA
Salimos de Llugo Paco y yo, pasamos por Uvieu a recoxer a Juan Carlos. En Mieres al golor del café apaecen Eduardo y Riestra.
Güei dibemos dir palos Picos d'Uropa, pero les ilóxiques previsiones meteorolóxiques solo dan bon tiempu pa'l 0ccideente, asina que tiramos pa Degaña, segun vamos subiendo'l Güerna vamos metiendonos en plenu inviernu, el sol vemoslu de refilón al pasar el Negrón.

Atravíesamos la Babía, a l'altura Villablino el cieulu non barrunta na bono. Ne'l altu'l puertu Degaña paramos delantré'l cartel d'Asturies, danos miéu entrar, el panorama ye muy negru. Facemos una xunta, no nos vemos por mor dela borrina pero oyer oyemonos, la temperatura ye de 9º, muy curtía palos mios curtíos pantalones.

Desfacemos parte delos 130 km. que llevabemos recorríos, topamonos cola trashumancia, un buen rato (lo que dura un semáforu en roxo, o mexor en verde, quea más ecoloxista) viendo pasar oveyes y mastines. Finamos en Rebollar de Caldas, fai sol, la temperatura ta bonible unos 16º.
Comincipíamos a caleyar pola pista, ganamos altor con rapidez, llegamos al colláu (?) onde hay una cabana refuxiu, seguimos pola campera, tras pasar una portiella llegamos al pozu Fontanales.
Metémonos dientro, ye una sima per afayaiza, sobre to si fuera ta malo o demasiao bueno. Unos maeros faen de escalones, si nos acostumbramos a la escuridad vemos una fuente al final, si no nos acostumbramos a la escuridad seguro que enantes de moyanos ya nos dimos unos bonos coscorrones.
De nuevu a la lluz del sol (ye una metáfora) seguimos ganando altor comodamente.
Al llegar al puertu'l Cubil facemos una paradina, agachamonos pa ver si despistamos a la borrina, nun nos ve, va demasiao apriesa y pasa de llargu, déxanos a la vista la cume del picu Cirbanal (2077), p'allá vamos, güeyaes fantasmagoriques pola borrina que atapez y desatapez a su antoxu los cumales y el embalse de Barrios de Lluna.
Tras un breve piscolabis y remoxar el gargüelu, seguimos pola cresta hasta'l siguiente oxetivu, el picu la Silla (2069). Dende aquí baxamos pola fastera, como dixo'l poeta faciendo la caleya'l al caleyar hasta'l pozu Fontanales, no ensín enantes espantar un bon rebañu de rebezos, más de 60.
D'aquí al refuxiu -una cabana bien llimpía y acondicioná- nel colláu (?) onde xintamos sentaos na mesa como señores, eso si barrimosla, barriola Paco enantes de colar.
Llevantose'l aire, xunto al frío, la borrina y les poques ganes, vaya cúmulu de desgracies, bastantes pa dexar los picos delos alreores pa otra xornada.
Llegamos al coche, enantes falamos colos paisanos na fuente'l pueblu entre tragu y tragu d'agua, del cambiu climáticu y otres caxigalines.
Fuerón 13,1 km y 919 m. de desnivel en casi 7 hores por estes tierres dela comarca de las Caldas en tierres de Lleon, Castiella palos collacios.
Tras volver a pagar el peaxe, tomamos una cerveza en Mieres y pa casa, llegamos a les 19.30...medíu día fuera casa.
Debimos ser delos pocos que güei güeyamos el sol por estes tierres norteñes.